Kontaktperson/Udlevering af nøgle:

Erik Jørgensen
24 21 02 58
egemosevej16@privat.dk

Om F/S Fitness

Vi har gode lokaler, fine redskaber og nogle dygtige og veluddannede frivillige instruktører, der brænder for opgaven. Vi lægger vægt på, at man føler sig godt tilpas og velkommen i vores træningslokaler. Alle uanset alder har gavn og glæde af fysisk træning.

Ny til fitness?

Fitnessafdelingen byder alle over 15 år velkommen til træning.

Hold
Vil du gerne prøve et af vores hold, så kontakt træneren og aftal en tid. Se kalenderen nederst på siden for tider. Du kan også læse mere om vores hold længere nede på siden.

Fitness
Ønsker du en prøvetræning i vores fitnessrum, så mød ring og aftal en tid med Carsten Nøhr på tlf. 40 24 72 18

Tider/hold

Fitness

Fitness er åben hver dag fra kl. 6-22.

Fitnesshold

For holdtider og hold booking klik på dette link.

Kontingent

Fitness abonnementer:

1 måned: 150 kr.
12 måneder: 1.500 kr.

Abonnementet giver dig fri adgang til vores træningslokaler og de fleste hold.

Hvor træner vi?

Vi træner i Svanningehallen. Kirkegyden 29, 5642 Millinge

Regler

  • Man skal være over 15 år
  • Husk skifte sko og håndklæde
  • Sprit maskinerne af efter brug

Ansvarlig for fitnessafdelingen

Erik Jørgensen

24 21 02 58
egemosevej16@privat.dk

Hold vi tilbyder

Watt Cycling

I Watt Cycling har vi fokus på at cykle efter Watt. Watt er et udtryk for den kraft, du belaster pedalerne med. Det bliver tungt, hårdt og godt.

Instruktør: Carsten

Instruktør: Inge

Instruktør: Kim

Vibe Cycling

Vibe er noget, der er opfundet i England, men er også kommet hertil. Vibe er kort fortalt dans på cykel, hvor man kører til takt med musik og samtidig laver øvelser med overkroppen i forskellig tempo og skift af moves.

Et sjovt alternativ til almen bike og giver høj forbrænding og masser af smil på læben.

Instruktør: Carsten

Puls Cycling

Pulstræning på spinbike køres her til musiktakt, hvor der køres intervaller med lav og høj intensitet for at få en høj fedtforbrænding.

Instruktør: Carina

Bike Surprise

Træning til takt, men med forskellig virtuel cykelprogrammer af forskellig karakter og man kommer ud for lidt af hvert på dette hold.

Instruktør: Carsten

Fitness (selv træning)

Vores fitness lokale er på 150 m2 med diverse maskiner og vægte. Her kan du træne på egen hånd, når det passer dig.

TRX

TRX er træning med egen kropsvægt. Du træner styrke, fleksibilitet, mobilitet og balance i alle øvelser. Belastningen tilpasser du selv udelukkende med din egen kropsvægt. Når du træner TRX, har du altid stor involvering af din core muskulatur.

TRX foregår som holdtræning med en instruktør. Der er ikke krav om noget fysisk niveau, man tilpasser selv belastningen med sin egen kropsvægt.

Det er et godt alternativ til styrketræning.

Instruktør: Carina

Instruktør: Lars

Jumping Fitness

Jumping Fitness er fantastisk konditionstræning. Fitnessprogrammet kombinerer variationer af hurtige og langsomme spring på trampolin til tempofyldt musik og godt humør.

Instruktør: Maria

Instruktør: Mette

Yoga

I Yoga bevæger du dig i roligt og kontrolleret tempo med fokus på dit åndedræt igennem forskellige balance-stillinger, der træner hele kroppen. I Yoga får du desuden også trænet kropsbevidsthed og bliver bedre til at være tilstede i nuet.

MediYoga

Trænger du til lidt ro og fordybelse så prøv en omgang MediYoga.

MediYoga er en langsom, rolig og blid terapeutisk yogaform som er forskningsbaseret. Den indeholder en blanding af åndedrætsøvelser, simple yogaøvelser og yogastillinger samt afspænding og meditation. Alle kan være med, enten siddende på gulvet eller på en stol.

Den grundlæggende tanke i MediYoga er, at krop, sind og følelser hænger sammen. Øvelserne påvirker kroppen og dens indre organer og skaber bl.a. fleksible og stærke muskler, påvirker fordøjelsen og hormonbalancen, giver et stærkere og mere robust nervesystem og forbedrer søvnvanerne.

Instruktør: Lene

Power Yoga (Tirsdag)

Yoga er for alle – uanset alder, køn, helbred og erfaring.

Poweryoga er en yogaform målrettet vestlige yogadyrkere og fitness kulturen.
Med poweryoga får du højere intensitet end ved de fleste andre yogaformer.
Kombinationen af klassiske yogaøvelser og hård fysisk træning, her som Astanga yoga, hvor vi stort set udfører den samme serie hver gang, der ved regelmæssig træning giver dig mulighed for at følge egen udvikling i stillingerne.

Instruktør: Inge

Vinyasayoga (Onsdag)

Yoga er for alle – uanset alder, køn, helbred og erfaring.

Den dybe vejrtrækning er vigtig for din krop, men også for dit mentale og psykiske velbefindende.
I Yoga bevæger du dig i et roligt og kontrolleret tempo, med fokus på dit åndedræt igennem forskellige balance-stillinger, der træner hele kroppen. Du får også trænet kropsbevidsthed og bliver bedre til at være tilstede i nuet.

Onsdagsyoga starter med opvarmning og grounding på måtten, hvor jeg forsøger at ballancere dit nervesystem og løse op for evt spændinger. Så fortsættes med Vinyasa yoga (også kaldet flow yoga) som er en dynamisk yogaform hvor der er en glidende overgang mellem stillingerne i forening med vejrtrækningen. Her får du forhåbentlig udfordret din krops styrke og får pulsen op. Vi slutter med en kort afspænding, måske som en kropsscanning, viberationer fra en klangskål på kroppen, eller anden “gave” fra Ann (afhængig af corona eller tid). Det bedste er ikke lige at have spist inden klassen, men enten vente, eller spise et par timer inden.

Instruktør: Ann

Yin og Vinyasayoga

Yoga er for alle – uanset alder, køn, helbred og erfaring.

Den dybe vejrtrækning er vigtig for din krop, men også for dit mentale og psykiske velbefindende.
Lørdag morgen yoga (helst fastende) starter med blid opvarmning og grounding på måtten, hvor vi forsøger at ballancere dit nervesystem og løse op for evt spændinger. Så fortsættes med Yin som Vinyasa yoga (også kaldet flow yoga) som er en dynamisk yogaform hvor der er en glidende overgang mellem stillingerne i forening med vejrtrækningen. Her får du stadig udfordret din krop og får pulsen op, men ikke så meget som om onsdagen. Vi slutter af med ca. 10 min. afspænding, måske med kropsscanning, viberationer fra en klangskål på kroppen, syngeskål og/eller anden “gave” fra Ann (afhængig af corona eller tid). Og så er du klar til at tage hjem og spise morgenmad. En god start på weekenden.

Instruktør: Ann

Skjult fra frontend. Gemmes, da det muligvis skal bruges igen.

Floorwork – fun

Træning i gulvhøjde, hvor kun fantasien sætter grænser. Træningsformen er yderst styrkevindende og skånsom for ryg og bækken. Vi arbejder både i enkeltøvelser og i flows.

Skjult fra frontend. Gemmes, da det muligvis skal bruges igen.

Styrke Pilates

Styrke Pilates

I Pilates er der fokus på kontrollerede øvelser og stræk, der gør din krop stærkere. Det er derfor en mere rolig og blid træningsform som også egner sig til f.eks. genoptræning af skader eller hvis man har dårlig ryg.

Fitnessudvalget

Erik Jørgensen (Formand)
24 21 02 58
egemosevej16@privat.dk

Carsten Nøhr

Rikke Peter

Carina Junge

© Copyright - Faldsledsvanninge SG&I.
Webdesign: Miki Ipsen